Eén van de weinige echt succesnummers van de omgevallen warenhuisketen V&D keert terug: de Schoolcampus.

De Schoolcampus, met een groot aanbod schoolspullen, van het voormalige V&D is dit jaar bij Albert Heijn te vinden. Komende maandag liggen er al agenda’s in de schappen bij de winkels van de supermarktketen. Daarbij hebben niet alle winkels hetzelfde aanbod.

Eind juni volgen andere producten zoals kaftpapier, schriften en pennen bij de grotere AH-supermarkten. Die blijven dan tien weken in de schappen.

Albert Heijn werkt voor de schoolafdeling samen met V&D Concepthouse van ondernemers Ronald van Zetten, Ronald Kahn en Jaco Scheffers. Zij namen vorig jaar alle merkrechten van de failliete warenhuisketen over.

Schoolcampus leverde V&D veel omzet op

De Schoolcampus werd gemist vorig jaar, legt Van Zetten de terugkeer van de afdeling uit. “We merkten dat er op Twitter veel over werd gepraat.” Bij V&D was de schoolafdeling goed voor veel omzet. Dat evenaren zou mooi zijn, vindt de oud-topman van HEMA. “We hebben meer winkels, dus een groter bereik. De collectie is min of meer hetzelfde. Nu moet dus blijken of het echt gemist werd.”

Over de duur van de overeenkomst doen AH en Van Zetten geen uitspraken.

De markt voor schoolspullen levert in een periode van 10 weken doorgaans een omzet van zo'n 60 miljoen euro op, meldt De Telegraaf. Volgens de krant zal de Schoolcampus naast bekende merken voor schoolspullen - zoals Martin Garrix, Dylan Haegens, Supertrash en Replay ook een eigen collectie van Schoolcampus verkopen. De spullen zijn ook te koop via AH.nl.